Koncepcja pedagogiczna Przedszkola Miejskiego Nr 5 „Tęczowa Dolina”
w Mińsku Mazowieckim
„W wychowaniu chodzi o to,
Ażeby człowiek stawał się
Coraz bardziej człowiekiem(….)
Umiał być coraz bardziej nie tylko z drugim,
Ale i dla drugich….”
Jan Paweł II ( 1980)
Naszym największym dobrem jest dobro dziecka - przygotowujemy je do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami. Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.
Robimy wszystko, aby nasze przedszkole było otwarte na oczekiwania i potrzeby dzieci i rodziców.
Staramy się zapewnić każdemu dziecku wszechstronny rozwój, bez nacisków i przymusu, poprzez rozbudzanie jego ciekawości i zaspokajania jego naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.
Nasz priorytet:
Wychowanie samodzielnego, aktywnego, kreatywnie myślącego i otwartego na kontakty z otoczeniem, uznającego i kierującego się w życiu wartościami ponadczasowymi absolwenta przedszkola, który potrafi współdziałać z innymi.
W tym celu:
● tworzymy warunki do rozwijania aktywności twórczej dzieci w różnych formach działalności,
● wspieramy samodzielne działania dziecka ze szczególnym uwzględnieniem działań twórczych,
● stymulujemy rozwój ekspresji twórczej dzieci w różnych obszarach edukacyjnych,
● rozwijamy umiejętności wyrażania siebie w różnych formach ekspresji,
● aktywizujemy sfery wyobraźni i fantazji,
● stymulujemy kreatywne postawy,
● pomagamy w budowaniu pozytywnego obrazu własnego „ja”,
● wspieramy wrażliwość emocjonalną i świadomość moralną
● rozwijamy pozytywne cechy charakteru
Mocne strony naszego przedszkola:
Przywiązujemy dużą uwagę do współpracy z rodzicami, gdyż:
Przedszkole to instytucja wspierająca i wspomagająca rodziców lub opiekunów w wychowaniu ich dzieci, to pierwsze ogniwo edukacji wzajemnego współżycia w grupie rówieśniczej, to nauka relacji, zasad, ról, jakie pełnią poszczególni członkowie małej społeczności.
Kontakt dziecka z otoczeniem społecznym wyzwala w nim chęć do naśladownictwa i identyfikacji zachowań. Ważne zatem staje się aby dziecko potrafiło odróżnić dobro od zła. Jasno określone normy postępowania, jednolite w domu i w przedszkolu oraz konsekwencja w ich respektowaniu wniosą w życie grupy ład, porządek, spokój, poczucie bezpieczeństwa, a jednocześnie dadzą dziecku swobodę działania.
Właściwie zorganizowana współpraca z rodzicami- to jeden z istotnych czynników osiągania przez przedszkole dobrych wyników w pracy wychowawczej.
Wszyscy nauczyciele pracujący w naszym przedszkolu traktują dzieci podmiotowo, a rodzice to partnerzy w dyskusji i podejmowanych krokach, mających zawsze na celu dobro dziecka.
Stosują na co dzień „ Kodeks etyczny nauczyciela Przedszkola” który określa ich relacje z dziećmi, rodzicami i innymi nauczycielami.
Imieniny:
Nasze przedszkole
Grupy przedszkolne
Pawła i TomaszaKalendarz