15 marca 2021 18:13 | Aktualności
„Marcowa pogoda”-to temat, który bardzo zainteresował dzieci. Poznawały zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla przedwiośnia i symbole pogody, dostrzegały zmienność zjawisk pogodowych występujących w marcu. Każdego dnia obserwowały pogodę za oknem, nazywały zjawiska atmosferyczne i rysowały je w „Kalendarzu pogody”, który przygotowaliśmy na bieżący tydzień. Oglądały termometr, poznawały jego przeznaczenie, a następnie umieściliśmy go za oknem naszej sali i obserwowały, jak zmienia się temperatura powietrza. Odkrywały znaczenie przysłowia „W marcu jak w garncu”, które zilustrowały wykonując pracę plastyczną ucząc się przy tym współpracy w małych zespołach i w grupie. Wykonały sensoryczną pracę plastyczną „Symbole pogody” - paluszkami rozprowadzały farby umieszczone w woreczkach i w ten sposób pomalowały zjawiska pogodowe.
Teraz już czekamy na nadejście kalendarzowej wiosny, wysoką temperaturę i dużo słońca…